Sjöängsdag.

Igår så pluggade jag ingenting. Hehe :p Istället kom dt äntligen hit, kul var det :) Han åkte väl hem vid halv tio ungefär, då duscha jag och sen la jag mig och sov.

Idag då.. Skola, sjöängsdag. Började med att vi satt i aulan och lyssnade lite, vi skulle tydligen ta ut "mellan gårdens mästare" så vi skulle göra massa uppgifter i klasserna. Vi började med att vara i data salen och svarade på många kluriga frågor. Men det gick väldigt bra för oss där. Sen skulle vi upp till kanslihuset och springa i en trappa och kolla på några grejer, typ. Jag hängde inte riktigt med där xd Hehe. Sen skulle vi till idrotts salen och tre stycken ifrån klassen skulle klättra på 15 drickabackar sen ställa sig på den sista.

Sen till aulan igen och lyssna lite, och så fick endel lärare berätta något om sig själva typ. Och alla ljög förutom en sen skulle man gissa på den som inte ljög. Och så skulle vi upp till idrottshallen igen, nu skulle tio st i klassen komma över en sånhär höjd hopp pinne typ xd och den var ju skapligt hög. Dom andra skulle hjälpa till att lyfta över dom. Jag skulle tydligen över den, fast jag inte ville. (höjdrädd) Men det hann aldrig bli min tur. För Cicci skulle över, och då lyfter dom och när dom ska ta emot henne så höll dom inte i så bra så hon trillade ner och landade på nacken. Hon kunde knappt röra sig eller så, då fick dom ringa ambulans. Ambulansen var jätte seg men när den äntligen kom så var alla vi andra tvungna att gå till nästa station. Men jag hoppas att det gick bra med henne!

Vid den stationen så skulle man ha en sovsäck över huvudet sen gå en bana, någon annan skulle säga hur den skulle gå. Det var vi rätt bra på, eller ja. Mattias var. Hehe. Så åt vi mat och så till sista stationen. Där hade vi 5 minuter på oss att plocka så många ärter vi kunde genom varsitt sugrör. Det var rätt kul, men man fick as ont i ryggen för att man stod böjd så länge xD Sen till aulan där vi skulle se vem som hade vunnit. Men då var det ju så att allt typ hängde på den lärare man hade haft med sig hela tiden. Inte för att vi skulle vunnit ändå :p haha. Dom skulle iallafall stå och hålla en ballong över huvudet. Och dom två som var kvar sist skulle stå och vänta på att nån järngrej skulle falla ner, och den som tog den snabbast vann. 8D vann, såklart... Haha, jag tror att dom nästan alltid gör de i sånna här tävlingar. Men dom fick ju faktiskt ett bra pris. Åka och bowla på vilken skoldag dom ville. LYXIGT! Sen var skoldagen slut och Sandra skjutsade hem mig på moppen. Idag måste jag plugga hemkunskap! Sen ska jag ut och gå en långpromenad med Clara sen ska vi sola. Skönt som tusan! Just nu hade jag inget mer att skriva, hejdå :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0